W tym roku linii kolejowej nr 776 z Wojcieszowa do Marciszowa groziło zamknięcie.
Na tym szlaku odbywa się ważny ruch towarowy z kamieniołomów w Wojcieszowie, ruch pasażerski nie występuje. Wygaszenie linii mogłoby w najgorszym przypadku skutkować nawet zaprzestaniem działalności przez kamieniołom. Na szczęście do tego nie dojdzie.
PKP planuje poprawić stan linii kolejowej. – W 2017 r. Spółka przeznaczyła dodatkowe środki finansowe w wysokości 1 200 000 zł na poprawę stanu technicznego linii kolejowych nr 337 i 776. Na linii kolejowej nr 776 planowane są m.in. wymiana 895 sztuk podkładów drewnianych, wymiana 77 sztuk podkładów podzłączowych, wymiana 720 m szyn oraz mechaniczne oprofilowanie posypki na długości 1,9 kmt. Powyższe prace pozwolą na utrzymanie przejezdności linii bez podnoszenia jej obecnych parametrów eksploatacyjnych. – poinformował trzy tygodnie w odpowiedzi na interpelację posła Roberta Winnickiego podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Bittel.
Do połowy lat 90-tych odcinek ten funkcjonował jako fragment linii kolejowej nr 312 z Jerzmanic-Zdroju do Marciszowa (36 km). Po reaktywacji w lipcu 2008 r. odcinka z Wojcieszowa Górnego do Marciszowa utworzono linię kolejową nr 776. Obowiązuje na niej maksymalna prędkość 20 km/h.
(Fot. zdjęcie nieczynnego przejazdu linii kolejowej nr 312 na poziomie m. Świerzawa)